poniedziałek, 25 czerwca 2012

JAMIE OLIVER, LEKCJA 1 - SYCĄCE ŚNIADANIA: Omlety.

Omlety są smaczne i superszybkie do przyrządzenia. Zwykły omlet jest pyszny sam w sobie. Jeżeli jednak lubisz łączyć różne składniki. wypróbuj kilku kombinacji smakowych - są naprawdę dobre, bez względu na to czy jesz omlet na śniadanie, obiad, czy nawet na kolację w wieczór, w który nie chcesz spędzić w kuchni zbyt dużo czasu.
JAMIE OLIVER - MINISTRY OF FOOD



Przygotowanie tradycyjnego omleta wydaje się nudne, dlatego Jamie Oliver proponuje kilka dodatkowych rozwiązań, aby nasze śniadanie, obiad czy kolacja była bardziej ciekawa. Na przykład omlet z boczkiem lub omlet "na kaca" z kiełbaskami i papryczką chilli. Do tego drugiego niestety się nie nadawałem :-), a boczku nie było pod ręką - więc te dwa pomysły skreśliłem już na samym początku (na pewno je kiedyś wypróbuję). Mogłem też przygotować omlet z grzybami, ale moja ostatnia wyprawa do lasu zakończyła się niepowodzeniem. Bo albo po prostu nie było grzybów, albo ktoś mnie uprzedził i sprzątną mi je wszystkie sprzed nosa. Ostatni pomysł, to omlet z pomidorami i bazylią. I to właśnie tę wersję postanowiłem wypróbować.


Składniki na I porcję.
2 duże jajka (najlepiej z hodowli naturalnej lub ekologicznej)
sól morska i świeżo zmielony pieprz
kawałek masła
 2-3 gałązki świeżej bazylii
garść pomidorków kotajlowych
oliwa z oliwek
ser cheddar (ja użyłem naturalnego camemberta)







Sposób przyrządzania:
Do miski wbij jajka, następnie dodając szczyptę soli i pieprzu. Rozbełtaj dobrze jajka widelcem. Zerwij z 2-3 gałązek świeżej bazylii i porwij je grubo. Przekrój na pół garść pomidorków koktajlowych. wrzuć na gorącą patelnię z kawałkiem masła, skrop oliwą, a następnie dodaj szczyptę soli i pieprzu.
Smaż i przewracaj około minuty, a następnie zmniejsz ogień do średniego i posyp pomidorki listkami bazylii. Wlej jajka i przechylając patelnię, rozprowadź je na niej. Kiedy omlet zacznie się ścinać i tężeć, ale jego wierzch w niektórych miejscach będzie nadal surowy, posyp go cheddarem (jeżeli używasz naturalnego camemberta - omiń tę czynność). Za pomocą łopatki oderwij brzegi omletu od patelni, a następnie złóż go na pół. Kiedy spód zacznie się robić złotobrązowy, zdejmij patelnię z ognia i zsuń omlet na talerz.
(Na koniec posyp ciepły jeszcze omlet pokrojonym w plasterki camembertem)





Wykorzystany przepis znajdziesz w:
 


12 komentarzy:

  1. Wspaniała, baardzo apetyczna lekcja...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, tak! Apetyczna lekcja - jeszcze wiele przede mną!!!:)

      Usuń
  2. Niby omlet jak omlet ale takie zdjęcia! Pięknie! Wygląda jak jakaś skomplikowana wykwintna potrawa:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietne zdjecia, a i omlet obledny!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jamie Ameryki nie odkrył, przeciętny Kowalski takie śniadanie z głowy stworzy, ale zdjęć już nie ;)

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  5. piękne tu obrazki! a omlet z pomidorem lubię bardzo. tylko bazylii nigdy nie dorzuciłam, ale zrobię to..(:

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam Jamiego, jego lekkość, swobodę, więc tym bardziej ucieszyłam się, że i u Ciebie pojawiły sie jego propozycje

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest Jamie, jest jedzenie, jest turytyka, są książki, są arafatki. Na pewno będę zaglądać tutaj częściej :)

    OdpowiedzUsuń