sobota, 23 czerwca 2012

A jednak DŻEM! truskawkowo-rabarbarowy :)


Niedawno zastanawiałem się, co zrobić z rabarbarem, który miałem pod ręką. Muffinki, ciasto drożdżowe czy kompot? A może by tak zrobić dżem? Czemu nie(!) - wystarczy tylko znaleźć dobry przepis, ale skąd mam wiedzieć który jest dobry, skoro nigdy w życiu nie robiłem dżemu? Najbardziej pomocny okazał się Facebook, nie książki kucharskie, nie stare przepisy z zeszytu mamy, ale Facebook. I w ten oto sposób pojawiła się pani Kasia, która podrzuciła mi linka do swojego bloga, a tam - przepis na dżem truskawkowo-rabarbarowy. Brzmi smacznie, prawda?

Składniki na 500g dżemu:
700 g truskawek
400 g rabarbaru
350 g cukru trzcinowego, nierafinowanego (ja użyłem 280 g zwykłego cukru) !zmniejszyłem ilość cukru, ponieważ lubię lekko kwaskowaty posmak dżemów!
sok z 1/2 cytryny
50 ml Amaretto (mam nadzieję, że właścicielka przepisu się nie pogniewa, ale zapomniałem go dodać!!!)




Jak przygotować?

Truskawki myjemy, odszypułkowujemy (bardzo duże truskawki można przekroić na pół). Rabarbar myjemy, osuszamy i kroimy na 1-1,5 cm kawałki; następnie dodajemy sok z cytryny.

Owoce umieszczamy w dużym, płaskim, rondlu. Zasypujemy połową cukru i odstawiamy na kilka godzin, aż owoce puszczą sok. Następnie wszystko zagotowujemy i po ostudzeniu pozostawiamy pod przykryciem w chłodnym miejscu na noc.

Na drugi dzień smażymy ponownie, dosypując pozostały cukiej, na małym ogniu przez około 15 minut. Odstawiamy na 2-3h, po czym znów smażymy (od 15 do 30minut). NIE ZAPOMNIJMY W TYM MOMENCIE DODAĆ AMARETTO - MI UDAŁO SIĘ ZAPOMNIEĆ :). Smażymy do otrzymania odpowiedniej konsynstencji. 

Podczas smażenia mieszamy delikatnie dżem drewnianą łyżką, żeby się nie przypalił.

Gorący dżem przekładamy do gorących, suchych słoików. Szczelnie zakręcamy i odwracamy do góry dnem.







Wykorzystany przeze mnie przepis znajdziesz na blogu: mamaalergikagotuje.blogspot.com
 Dżem bierze udział w akcji kulinarnej KONFITURY na durszlak.pl

5 komentarzy:

  1. Ale wyszedł piękny! Smaczny jest z pewnością:) Cieszę się,że mogłam pomóc!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny słoiczek, dżem wygląda wspaniele!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychota! Truskawki i rabarbar - wiadomo, połączenie idealne :). Jestem tu pierwszy raz i bardzo mi się podoba Twój blog. Świetne zdjęcia! Będę zaglądać. Pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń