piątek, 3 maja 2013

Ciacha z piegami.


Przyznać się, kto nie lubi ciasteczek? Ja je uwielbiam, chociaż nie cierpię ich piec. Zawsze mam ten sam problem: nie potrafię ich uformować tak, żeby po wyjęciu z piekarnika nie okazało się, że mam jedno wielkie ciacho w kształcie koła od roweru.


I kiedy tylko zobaczyłem ciasteczka z piegami w książce Anny Starmach "Pyszne 25" wiedziałem, że prędzej czy później je zrobię. Nieważne, czy to będzie jedno wielkie okrągłe ciacho, czy kilkadziesiąt małych ponadziewanych m&m'sami przysmaków - po prostu musiałem je zrobić.

Potrzebujemy:
150g masła
150g cukru
300g mąki
1 jajko
2 łyżeczki cukru waniliowego
pół łyżeczki sody oczyszczonej
100 g cukierków m&m


Zanim zabierzesz się za przygotowywanie tych pysznych ciasteczek - koniecznie zaproś swoich znajomych. Nic nie sprawia tyle radości, co wspólne pieczenie; nawet jeśli ktoś po kryjomu podjada m&m'sy.

1. Do miski wsyp mąkę, sodę i cukier waniliowy. Wszystko razem wymieszaj.
2. Miękkie masło utrzyj z cukrem (możesz użyć miksera), potem dodaj jajko, a następnie stopniowo dodawaj mąkę.
3. Ciasto zawiń w folię spożywczą i włóż na 5 minut do zamrażarki.
4. Blachę wyłóż papierem do pieczenia.
5. Z ciasta formuj małe kuleczki i układaj je na blasze.
6. Uformowane kuleczki spłaszcz lekko ręką i ułóż na nich kolorowe cukierki (3-4 sztuki na ciastko).
7. Pieczemy przez 15 minut w nagrzanym do 180'C piekarniku.

SMACZNEGO! Najlepiej smakują z mlekiem :-))))



6 komentarzy:

  1. Wygląda smakowicie, chociaż brakuje mi tu...czekolady! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze, zostało Ci coś tych m&m'sów bo byśmy zrobili! Hę

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubie i piec, i zajadac. Twoje ciacha wygladaja tak uroczo, ze nie sposob sie do nich nie usmiechnac :)

    OdpowiedzUsuń