piątek, 19 kwietnia 2013

Brokuł w towarzystwie kurczaka, pora i orzechów.


Pierwszy raz sałatkę brokułową miałem okazję jeść kilka lat temu. Wtedy, nawet do głowy mi nie przyszło, że kiedykolwiek będę gotował, a co więcej - dzielił się z innymi przepisami! Smak tej sałatki próbowałem odtworzyć już kilkakrotnie, jednak sos zawsze wychodził nie taki jakbym chciał.


Lubię sałatki głównie ze względu na czas ich przygotowania. Szybko i prosto. Tym razem potrzebujemy tylko:
1 cały brokuł,
300g piersi z kurczaka,
150g pora,
2 łyżki posiekanych orzechów włoskich.
oliwa z oliwek
sól, pieprz

Sos:
2 łyżki jogurtu naturalnego 0%,
1 łyżka soku z cytryny,
 sól, pieprz, szczypta pieprzu cayenne,
1 łyżka majonezu (opcjonalnie),


Przygotowanie jest bardzo proste:
1. W dużym garnku gotujemy wodę. Kiedy zacznie powoli wrzeć solimy, i wrzucamy podzielony na różyczki brokuł. Zmniejszamy delikatnie ogień i gotujemy około 5 - 7 minut, aż brokuł zmięknie. Ugotowany brokuł odcedzamy i przekładamy do miski.
2. Filet z kurczaka dokładnie opłukać. Doprawić i grillować na lekko naoliwionej patelni grillowej przez 4-5 minut.
3. Por i orzechy włoskie drobno siekamy.
4. Do pora dorzucamy pokrojonego w kostkę kurczaka i posiekany por i orzechy.
5. Przygotowujemy sos. Mieszamy jogurt naturalny z sokiem cytryny. Przyprawiamy solą, pieprzem i pieprzem cayenne. Opcjonalnie można dodać łyżkę majonezu.
6. Nasze brokuły zalewamy przygotowanym sosem i gotowe!

Nasza sałatka jest już gotowa. Jej przygotowanie powinno zając maksymalnie 20 minut! I jest gotowa do spożycia od zaraz! Idealna na lunch, na obiad i nawet na kolację!




7 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda. Kiedyś żywiłam się na zmianę sałatką z brokułem albo brokułem z kurczakiem i sosem czosnkowym, albo brokułem z jajkiem, albo brokułem z rybą... Mimo tego, nie mam jeszcze przesytu tego zielonego warzywa. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to teraz czas na brokuł z porem i orzechem. Hmmm.... sos czosnkowy byłby do tego równie dobry :)))

      Usuń
  2. Bardzo dobre towarzystwo :) Podoba mi sie dodatek orzechow, ktore fajnie wplywaja na teksture dania.

    OdpowiedzUsuń
  3. następny post proszę o czymś słodkim,możesz wtedy wpaść zrobie Ci prawdziwą mieloną w młynku kawę zaparzoną w kafeterce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Identyczna jak sałatka mojej mamy :) Przyznam się, że też kilka razy próbowałam ją odtworzyć ale nigdy mi nie wyszła tak pyszna jak jej... hmmm czyżby jakiś tajny składnik o którym nie wiemy?...

    OdpowiedzUsuń