środa, 16 maja 2012

Pop z ambicjami, czyli "Strangeland", Keane.

Keane "Silenced by the Night"


   Przyznam się, że nigdy nie przywiązywałem specjalnej wagi do zespołu Keane. Kiedyś włożyłem ich do szufladki z napisem „koniecznie przesłuchać!”, jednak przekładałem  to zadanie z dnia na dzień, aż odeszło w niepamięć. Do zeszłego piątku, kiedy to o istnieniu brytyjskiego zespołu przypomniały mi dublińskie sklepy muzyczne, których półki aż uginały się od najnowszej płyty tego zespołu, zatytułowanej – Strangeland. W głowie zapaliła mi się czerwona lampka i szybko odnotowałem w myślach zadanie, które mam wykonać po powrocie – przesłuchać najnowszy album Keane!

Pewnie bym o tym zapomniał, gdyby jeden z moich Znajomych nie rzucił na powitanie prosto z mostu: „słyszałeś już Strangeland?”. Kiedy tylko krążek trafił w moje ręce, nie traciłem ani chwili, od razu włożyłem do odtwarzacza, ustawiłem odpowiednio bas i głośność, i tadam. Rozpoczynające album łagodne, (swoją drogą przypominające lekko The Killers), „You Are Young” już po pierwszych sekundach oderwało mnie od domowych porządków, wcisnęło w fotel i kazało się skupić na tej płycie jak na najpiękniejszej rzeczy na świecie. Jak tylko ostatnia piosenka dobiegła końca, siedziałem jeszcze przez chwilę w zupełnej ciszy, nie wierząc, że ta prosta rzecz sprawiła mi tyle przyjemności i radości, jak żadna inna. Strangeland to album piosenek – murowanych hitów. Od singlowego „Silenced by the Night”, przez (murowany przebój) „Disconnected” i leniwe “Black Rain”, po “It’s not true”, które wręcz zmusza słuchacza do ponownego odtworzenia albumu.

Strangeland to nie tylko ambitny pop nastawiony na gigantyczną sprzedaż. Strangeland to album pełen artyzmu i sztuki, które objawiają się poprzez zgrabne, proste melodie warte uwagi każdego.

Polecam, Przemo.


Artist: Keane
Title: Strangeland
Universal Music Group, 2012

Tracklist:
1. You Are Young
2. Silenced By The Night
3. Disconnected
4. Watch How You Go
5. Sovereign Light Cafe
6. On The Road
7. The Starting Line
8. Black Rain
9. Neon River
10. Day Will Come
11. In Your Own Time
12. Sea Fog
13. Strangeland (Bonus Track)
14. Run With Me (Bonus Track)
15. The Boys (Bonus Track)
16. It's Not True (Bonus Track)

2 komentarze:

  1. The program is scalable and could change the way of life for 250 million souls.
    That's why it's a good idea to hire a biomass energy company
    experienced in analyzing raw materials and matching them with
    proper technology. I'm looking at it this way: If it takes 100 BTUs of fossil fuel to produce  100 BTUs of bio-fuel, then we haven't really gotten "off"
    of fossil fuels have we. Based on the Bureau of Labor
    Statistics, most career advancements require greater responsibilities that require higher degrees of knowledge in
    research and analysis.

    Also visit my page: biomass massachusetts

    OdpowiedzUsuń
  2. We'd be much healthier consuming food similar to the caveman's diet, and cavemen didn't eat Twinkies. Food additives, malt flavoring, modified food starch and etc. - Enzyme Blockers: Can block body's nature enzymes in stomach, small intestines
    and digestive starches. The Paleo Diet does not mean you
    have to pass up dessert.

    my blog post :: Paleo Recipe

    OdpowiedzUsuń