piątek, 25 maja 2012

Na podwieczorek - rogaliki mamy Ani.


Mama Ania zawsze robiła najlepsze rogaliki na świecie. I takie robi do dziś! Tyle, że rzadziej... Wczoraj postanowiłem dorównać Mamie Ani w sferze rogalikowej - otrzymałem przepis, wskazówki i radź sobie synu sam!
Do rogalików potrzebowałem: 1/2 kg mąki, 1 kostka margaryny, 2 duże jajka, 10 dkg drożdży, 3 łyżki cukru, pół opakowania śmietany, powidła. Wszystko to wrzuciłem do jednej miski, wyrobiłem ciasto i odstawiłem do wyrośnięcia. Po niecałej godzinie ciasto urosło i gotowe było do wyrabiania rogalików.
Kiedy ciasto już wyrośnie, bierzemy z ciasta kulkę w kształcie piłki tenisowej i rozwałkowujemy. Następnie dzielimy na osiem części i nakładamy powidła. Na koniec zwijamy tak aby powstał nam rogalik. I Voilà! 

Gotowe rogaliki wykładamy na wysmarowaną masłem blachę do pieczenia i wkładamy do piekarnika rozgrzanedo do 180' na około 25 minut.
Mama Ania zazwyczaj rogaliki polewa lukrem - więc my też tak zrobiliśmy :-)




Rogaliki wyszyły smaczne! Jednak nad wyglądem muszę jeszcze trochę popracować pod czujnym okiem Mamy Ani! :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz