wtorek, 15 stycznia 2013

Tarta bananowa.


Cześć! Znowu za oknem pełno śniegu. Dzieciaki mają naprawdę fajną pogodę na ferie. Szkoda tylko, że część autobusowych kursów została zawieszona na te dwa tygodnie, i dostać się do domu po pracy (zwłaszcza, kiedy mam drugą zmianę) to nie lada wyczyn! Ostatnio podczas przerwy przeglądałem blogi kulinarne, i trafiłem na przepis na bardzo słodką tartę bananową. Wyglądała tak "słodko", że po powrocie nie mogłem jej nie zrobić. Jedynym minusem tego przepisu jest fakt, że tarta rzeczywiście jest bardzo słodka, co sprawia, że częstsze jej przygotowanie nie wchodzi w grę, przynajmniej dla mnie...
Koniec gadania. Zabieramy się za przygotowywanie!

Potrzebujemy: 250g pełnoziarnistych herbatników, 50g miękkiego masła, 4-5 bananów, 250ml śmietanki kremówki, 2 łyżeczki cukru pudru, 1 puszka masy kajmakowej (ja użyłem masę krówkowo-kakaową), cynamon (opcjonalnie)
+ forma do tarty o średnicy 24 cm.

Do roboty!
1. Przygotowujemy mikser - zdecydowanie ułatwi nam zmielenie herbatników na drobne okruchy, chociaż ręcznie też jest to możliwe :-).
2. Herbatniki mielimy, po czym dodajemy do nich masło. Łączymy do powstania ciasta.
3. Gotowe ciasto przekładamy na formę do pieczenia tart. Dociskamy dna i zawijamy w folię.
4. Zawinięte ciasto schładzamy w lodówce przez 3-4 godziny (jeżeli skrócimy czas schładzania, spód przy podawaniu może się kruszyć).

Minusem tzw. ciast "na zimno" jest długi czas przygotowywania, który należy przeznaczyć na schładzanie, mrożenie, i takie tam..... Kiedy ciasto dzielnie chłodzi się w lodówce, możemy zagospodarować czas na co tylko chcemy, np. czytanie książki lub oglądanie koncertu swojego ulubionego zespołu. Plus / minus 20 minut przed wyjęciem z lodówki naszego ciasta, zabieramy się ponownie do roboty!

5. Śmietanę kremówkę ubijamy razem z cukrem pudrem.
6. Do średniej wielkości rondla wlewamy 3/4 wody. Zanurzamy w niej otwartą puszkę z masą kajmakową (lub tak jak w moim przypadku kakaową) i podgrzewamy.
7. Na "ciastkowy" spód wylewamy ostudzoną masę.
8. Banany kroimy w plasterki i układamy według uznania na masie.
9. Na koniec wylewamy ubitą śmietanę.
10. Przed podaniem schładzamy w lodówce i dekorujemy posypując tartę cynamonem (według uznania).

Smacznego!

Przepis znaleziony na makecookingeasier.pl

2 komentarze:

  1. Ale ciacho! Gdyby nie banany i kajmak przypomina mi w wykonaniu mój/Nigelli sernik http://mamaalergikagotuje.blogspot.com/2012/03/sernik-tet-tet-z-serii-nie-dla-alergika.html, spróbuj tego jest pyszny, prosty ale nie delikatnie słodki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Banany z karmelem - poezja...

    OdpowiedzUsuń