środa, 22 sierpnia 2012

Zupa/Krem z pomidorów i cebuli... na obiad.


Ostatnio bardzo chętnie przygotowuję tak zwane zupy/kremy. Jakiś czas temu udało mi się ugotować genialny krem ze szpinaku. Teraz zmagałem się z pomidorami i cebulą, która przy obieraniu i krojeniu nie była łaskawa dla moich oczu :).

Co potrzebujemy?
3-4 duże pomidory lub dwie puszki całych pomidorów,
2 cebule,
2-3 ząbki czosnku,
3 łyżki oliwy z oliwek,
1 łyżka mąki,
litr bulionu warzywnego,
sól, pieprz
(mnie pokusiło aby dodać zielone ostre papryczki - błąd! smok wawelski byłby zachwycony)

Jak zrobić?
Drobno pokrojoną cebulę zeszklić na oliwie. Dodać mąkę, przemieszać i zalać bulionem. Gotować na wolnym ogniu. Przez 15 minut poddusić pomidory z pokrojonym czosnkiem, po czym dodać do zupy i gotować jeszcze przez kilkanaście minut. Zmiksować zupę na krem.


---
W przepisie ominąłem dodane przeze mnie papryczki. Uważam, że bez nich krem byłby o niebo lepszy!
Pozdrawiam i życzę smacznego. Przemo.

1 komentarz:

  1. Robiłam ostatnio podobną. Pomidorów mam pood dostatkiem od dziadka;)

    OdpowiedzUsuń